ویژگی های این محصول
آموزش زبان بر اساس روش مهارتی و امکان پذیری همراه ساختن آموزش با پایدار سازی فراگیری که همزمان علاوه بر انتقال دانستنی های زبان، تمرین های کاربردی را برای این هدف ارائه می نماید کار دشواری می باشد، زیرا علاوه بر برخورداری از یک روش و الگوی آموزشی باید امکان تعامل و ارتباط با فراگیرنده را نیز فراهم سازد. این موضوع را باید به ویژگی های خاص زبان مورد نظر ازجهت پیچیدگی و دشواری نیز افزود.
امروزه آسان سازی و ساده سازی که با یکدیگر تفاوت دارند، بسیار در عرصه آموزش مورد توجه قرار گرفته است. یکی از موارد بسیار مهم در این خصوص بحث آموزش زبان است. آنچه که در حوزه زبان به شکل عام و در زبان عربی به شکل خاص در زمینه آسان سازی آموزش اتفاق افتاده با دیگر دانشها تفاوت هایی دارد. اصولا هم پا و همراه شدن متولیان امر آموزش زبان در دنیا با استفاده کردن از این آسان سازی و ساده سازی به شدت مورد توجه قرار گرفته است. هرچند نسبت میان زبان ها متفاوت است. از جمله آنچه که مربوط به زبان عربی می باشد.
نرم افزار آموزش زبان عربی الحیاه، بر اساس تحقق این مهم تدوین شده و محصول یک تجربه آموزشی است. برای استفاده کردن از دست آورد های نوین علمی نیاز به بهره گیری ازفناوری و تکنولوژی آموزشی است. به بیان دیگر این نرم افزار دانش، تجربه و کوشش های بیش از یک دهه متخصصان زبان عربی در کنار متخصصان فناوری های نوین رایانه ای می باشد که علاوه بر استقلال در طراحی و تولید محتوا از نظر هدفمندی آموزش و قابلیت های گوناگون با مشابه های داخلی و خارجی خود تفاوت های بسیار زیادی دارد و می تواند گام بزرگی برای استفاده علاقه مندان به یادگیری زبان عربی کاربردی باشد.
اصولا فراگیری همه دانش ها به ویژه آنهایی که بُعد مهارتی در فراگیری آن غلبه بیشتری دارد، فراهم کردن ابزارهای تعاملی بین فراگیر و محتوای آموزشی ضروری است. در دوران کنونی ما به جهت محدودیت هایی که افراد از نظر ارتباط مستقیم با دوره های آموزشی دارند و حضور در آنها به شکل سنتی که مبتنی بر کلاس، آموزش دهنده، آموزش گیرنده و مواد آموزشی باشد، دشوار گردیده است، ترجیحا این نرم افزار برخی از این حلقه ها را برداشته و راه را کوتاه تر کرده و امکان رسیدن به اهداف آموزشی را آسان تر می کند.
نرمافزار آموزشی الحیاه که محصول تجارب آموزشی و نرم افزاری تعاملی برای خود آموزی زبان عربی به صورت کاربردی با تکیه بر مهارتهای اصلی «گفت و شنود و خواندن و درک مطلب» بر اساس الگوی ارتباطی است، به همت مسعود فکری عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و رئیس مرکز زبان دانشگاه امام صادق علیه السلام تألیف و تدوین شده و از سوی انتشارات دانشگاه امام صادق(علیه السلام) با همکاری گروه نرمافزاری فاوانیک طراحی و برنامه نویسی شد.
بدون دیدگاه